تعرفه خدمات پسیو شبکه

تعرفه خدمات پسیو شبکه

هزینه خدمات پسیو شبکه چقدر است؟

هزینه خدمات پسیو و زیرساخت شبکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع شبکه ای که راه اندازی می‌شود، گستردگی شبکه، تعداد نودها، ابعاد محل و موارد بسیار دیگری نیز می‌توانند در قیمت گذاری نصب زیرساخت شبکه یک شرکت یا سازمان تاثیرگذار باشند.

تیم متخصص شرکت خدمات شبکه رایکانت با نهایت دقت در محاسبه تعرفه نصب زیرساخت شبکه، با برآورد هزینه های اجرایی زیرساخت شبکه متناسب با بودجه شما اقدام به اجرای زیرساخت شبکه شما می‌نماید.

انتخاب مناسب‌ترین تعرفه خدمات پسیو شبکه

در تمامی پروژه‌های اجرای پسیو شبکه، برآورد هزینه مهم‌ترین فاکتور برای شروع و به انجام رسیدن آن می‌باشد. بسیاری از پروژه‌ها در مرحله برآورد، به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها از بودجه تأمین شده، به مرحله اجرا نخواهند رسید! در نتیجه مهم‌ترین فاکتور در انجام زیرساخت شبکه، برآورد دقیق هزینه اجرای پروژه پسیو می‌باشد. برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین هزینه را در نظر بگیرید، توجه به نکات زیر اهمیت بسیاری دارد:

انتخاب مناسب‌ترین تعرفه خدمات پسیو شبکه

چه فاکتورهایی بر هزینه پروژه های زیرساخت شبکه تاثیرگذار است؟

هدف

هدف

تعیین اهداف مشخص و درست از اجرای زیر ساخت و پسیو شبکه

تجهیزات

تجهیزات

انتخاب درست نوع اجناس و تجهیزات پسیو شبکه متناسب با بودجه و اهداف تعیین شده

نقشه

نقشه

برآورد دقیق تعداد، متراژ و اندازه اجناس مصرفی جهت جلوگیری از هدر رفت منابع

توسعه

توسعه

آینده نگری و در نظر گرفتن قابلیت توسعه پذیری پیش از اجرای پروژه

لیست قیمت خدمات پسیو شبکه ۱۴۰2

آخرین بروزرسانی: ۰۱ / ۰4 / ۱۴۰2
ردیف شرح کالا / خدمات واحد مبلغ واحد (ریال)
1 هزینه کابل کشی در شرایط نرمال محیطی (شبکه، کواکسیال، تلفن تا 10 زوج، برق تا سایز 3 در 4) متر 80,000
2 هزینه کابل کشی فیبر نوری در شرایط نرمال محیطی (داخلی) متر 100,000
3 هزینه نصب داکت (تا سایز ۴ در ۴) متر 100,000
4 هزینه نصب ترانک به همراه اتصالات متر 200,000
5 هزینه نصب کیستون شبکه و تلفن عدد 150,000
6 هزینه نصب بک باکس (قاب پشتی) و کادر و حلقه توکار عدد 100,000
7 هزینه نصب پریز برق توکار عدد 250,000
8 هزینه نصب ماژول برق روکار عدد 200,000
9 هزینه فیوژن فیبر نوری (حداقل 50 Core) Core 1,000,000
10 هزینه نصب پچ پنل فیبر نوری عدد 2,500,000
11 هزینه تست و شماره گذاری نودهای شبکه و تلفن (با برچسب معمولی) نود 250,000
12 هزینه نصب رک دیواری به همراه آرایش رک تا سایز 9 یونیت عدد 4,000,000
13 هزینه نصب رک ایستاده تا سایز 22 یونیت به همراه آرایش رک عدد 5,000,000
14 هزینه نصب پچ پنل شبکه 24 پورت UTP عدد 4,000,000
15 هزینه نصب پچ پنل شبکه 24 پورت SFTP عدد 5,000,000
16 هزینه نصب پچ پنل تلفنی 25 پورت عدد 4,000,000
17 هزینه نصب پچ پنل تلفنی 50 پورت عدد 6,000,000
18 هزینه باز و بست تجهیزات سنگین داخل رک (Server – Storage – …) دستگاه 3,000,000
19 هزینه ساخت پچ کورد شبکه UTP به همراه کانکتور عدد ۲00,000
20 هزینه نصب لوله فلکسی به همراه اتصالات متر ۲50,000
21 هزینه نصب لوله گالوانیزه متر ۳۰0,000
22 هزینه نصب سانترال کم ظرفیت به همراه تنظیمات اولیه دستگاه ۱۰،000,000
23 هزینه نصب سانترال پر ظرفیت به همراه تنظیمات اولیه دستگاه ۲5,000,000
24 هزینه رانژه خط شهری و داخلی خط 300,000
25 هزینه نصب تجهیزات سقفی مانند اکسس پوینت تا ارتفاع 3 متر عدد 2,000,000
26 هزینه نصب کلید مینیاتوری عدد 350,000
27 هزینه نصب باکس کلید مینیاتوری روکار عدد 500,000
28 هزینه نصب دستگاه UPS تا ظرفیت 3KVA دستگاه ۴,500,000
29 هزینه نصب باتری دستگاه UPS تا 65 آمپر عدد 550,000
30 هزینه نصب باتری دستگاه UPS بالاتر از 65 آمپر عدد 850,000

تماس با مشاورین رایکانت

برای تعیین قیمت اختصاصی پروژه زیرساخت شبکه خود و دریافت پیش فاکتور با ما تماس بگیرید.

قیمت نهایی پروژه پس از بازدید کارشناس پسیو به صورت رایگان به شما ارائه می‌شود.

عوامل موثر بر هزینه نصب و راه اندازی شبکه

بخش عمده‌ای از هزینه راه اندازی یک شبکه کامپیوتری صرف خرید تجهیزات پسیو شبکه می‌شود که بسته به نوع کابل، سوئیچ‌ها، روترها و… هزینه متفاوتی خواهد داشت. کیفیت اجرای کابل کشی شبکه های کامپیوتری نقش بسیار مهمی در استاندارد سازی شبکه یک شرکت یا سازمان ایفا می‌کند. هر چقدر زیر ساخت شبکه های کامپیوتری شما بصورت استاندارد و اصولی انجام شده باشد، بالاترین بازدهی را خواهید داشت و مشکلات احتمالی در کمترین زمان برطرف خواهد شد.

برآورد هزینه پسیو شبکه کار ساده ای نیست و نیاز به مشاور متخصص و باتجربه دارد. تعداد فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت پروژه پسیو شبکه تأثیر می گذارند و برخلاف اکثریت، این فرآیند کار راحتی نیست. به عنوان مثال بیشتر کسانی که در این زمینه از ما مشاوره می گیرند بر این باورند که اگر از تکنولوژی وایرلس استفاده کنند دیگر نیازی به کابل ندارند. در واقع حتی یک شبکه وایرلس هم به یک زیرساخت کابلی قوی و ساختاریافته نیاز دارد.

هزینه راه اندازی شبکه یک شرکت یا سازمان چقدر است؟

فاکتور دیگری که می‌تواند در هزینه نصب و راه اندازی شبکه تاثیرگذار باشد، نوع شبکه است. شبکه Wi-Fi در مقایسه با یک شبکه که به صورت ساخت یافته کابل کشی شده، می تواند هزینه کمتری داشته باشد (هرچند نوع استفاده از شبکه های کامپیوتری را حتماً باید در نظر گرفت). هزینه کابل کشی شبکه بر اساس نیاز شرکت یا سازمان شما می‌تواند متفاوت باشد. مثلا این که کابل‌ها داخل دیوار باشند یا از طریق داکت پلاستیکی هدایت شوند. همچنین ممکن است در طول مسیر کابل کشی شبکه موانعی باشد که این مورد نیز بر هزینه کابل کشی شبکه تاثیرگذار است. برای همین تعیین این گونه هزینه ها توسط کارشناس پسیو، پس از بازدید حضوری از محل پروژه پسیو انجام می‌شود.

بودجه کارفرما

برای انجام پروژه زیر ساخت شبکه از مهم ترین عوامل مؤثر برای تعیین هزینه اجرای پروژه پسیو است، به طور مثال برای راه اندازی شبکه کامپیوتری در یک شرکت کوچک، کارشناسان رایکانت با بررسی نیازهای کارفرما استراتژی شبکه‌ای را به شما مشاوره می‌دهند که در قیمت پروژه پسیو شبکه حداکثر صرفه جویی انجام شود. البته کارشناسان ما حداقل‌هایی را نیز در قیمت‌گذاری در نظر می‌گیرند تا یک شبکه استاندارد و با کیفیت بالا برای شما فراهم کنند.

سایر فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه پروژه های زیرساخت شبکه

هدف

وسعت

وسعت پروژه، تعداد نودهای شبکه و فاصله آن‌ها تا رک

تجهیزات

موقعیت

محل اجرای پروژه و موقعیت جغرافیایی

نقشه

کابل کشی

مسیر کابل کشی شبکه و نحوه اجرای پروژه

توسعه

پهنای باند

پهنای باند مورد نیاز در زیرساخت شبکه

کاهش هزینه‌ های خدمات پسیو شبکه های کامپیوتری

آینده‌نگری و توجه به رشد سازمان از نکات مهمی است که کارشناسان رایکانت در اجرای پروژه‌های پسیو شبکه در نظر می‌گیرند، این آینده نگری موجب جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی شبکه در آینده می‌شود. اما باید در نظر داشت که این کار می‌بایست کارشناسانه انجام شود و نباید در آن زیاده روی کرد، به طور مثال نصب تجهیزاتی که 24 نود را ساپورت می‌کند در حالی که شما تنها 3 کامپیوتر و یک پرینتر دارید و یا کابل کشی به اتاقی که هنوز مشخص نیست به چند نود نیاز دارد و حتی ممکن است نیاز نداشته باشد و بعدها تبدیل به انبار شود! کار معقولی نیست و قطعاً با حذف آنها می‌توانید در قیمت کلی پروژه پسیو شبکه صرفه جویی کنید.

در حالت کلی برای کاهش هزینه‌های اجرایی زیرساخت شبکه باید به این نکته توجه داشت که این کاهش هزینه موجب افت کیفیت کلی شبکه نشود. پس ما برای کاهش هزینه های کابل کشی شبکه و اجرت اجرای پروژه باید مواردی را تغییر دهیم که باعث کندی شبکه نشود، به طور مثال انتخاب نوع کابل های شبکه مثل کابل فیبر نوری یا کابل‌های مسی. علاوه بر اینکه قیمت کابل های فیبر نوری نسبت به مسی بیشتر است، تعرفه اجرای کابل کشی فیبر نوری نیز نسبت به کابل های مسی قیمت بالاتری دارد و حتی ممکن است برای شبکه ای که ما مد نظر داریم کاربردی نداشته باشند پس می توان با استفاده از کابل‌های مسی هزینه اجرای زیرساخت شبکه را به مقدار قابل توجهی کاهش داد. کابل های مسی نیز از نظر خلوص مس، کیفت‌های متفاوتی دارند. بعضی از این کابل‌ها با آلیاژهای متفاوتی درست می‌شوند که قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به کابل‌های تمام مس دارند، اما استفاده از این نوع کابل‌ها می‌تواند باعث کندی شبکه و یا در مواردی حتی قطعی شبکه شود، در نتیجه استفاده از این نوع کابل در کاهش هزینه توصیه نمی‌شود.

اما استفاده از داکت به جای ترانک هیچ گونه تاثیری بر روی کیفیت شبکه ندارد، و برای کاهش هزینه پروژه پسیو شبکه می‌توان از داکت معمولی به جای ترانک استفاده کرد، اما در استانداردسازی زیرساخت شبکه می‌بایست از ترانک استفاده شود که هزینه جنس و پیاده‌سازی آن نیز بیشتر می‌شود. استفاده از رک، با کیفیت‌ها و یا اندازه‌های کوچک‌تر بر روی شبکه کوچک تاثیری ندارد، اما می‌تواند باعث افزایش کاهش هزینه اجرای زیرساخت شود.

هزینه کابل کشی شبکه

پروسه کابل کشی شبکه ممکن است ساده به نظر بیاید، ولی در واقع پیچیده ترین قسمت کار است. برای همین تکنسین‌ها برای محاسبه قیمت کابل کشی شبکه فاکتورهای بسیاری را در نظر می‌گیرند. مانند بسیاری از کارهای تخصصی دیگر، تکنسین های شبکه نیز باید دانش اصول کابل کشی شبکه را داشته باشند. برای همین، بهتر است که از یک متخصص شبکه با تحصیلات و تجربه لازم برای پروژه‌های پسیو شبکه استفاده شود. یکی از اصول مهم در کابل کشی شبکه در نظر گرفتن ایمنی و محافظت از کابل های شبکه است.

در بسیاری از موارد انجام زیر ساخت شبکه با هدف خاصی انجام می‌گیرد که می‌تواند زمان و هزینه زیادی را شامل شود، بنابراین بسیاری از شرکت ها نیازهای آینده کسب و کار خود را نیز در نظر می‌گیرند و بسته به نوع تکنولوژی و تجهیزات مورد استفاده عمل می‌کنند. یک شرکت کوچک به طور متوسط به ازای هر نود 20 متر کابل نیاز دارد و یک مجموعه کوچک با نهایت 10 نود، متوسط 200 متر کابل شبکه نیاز دارد. شاید در آینده نیاز به دوربین مداربسته تحت شبکه و یا سیستم های حفاظتی داشته باشد که می‌توانند برای صرفه جویی در هزینه های آتی کابل های مورد نیاز را زودتر نصب کنند.

متخصصین شبکه پس از تعیین تعداد کابل ها، مسیر کابل ها را درون رک نیز تعیین می‌کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ابزارهای مناسب برای آرایش رک و مدیریت کابل را برای محافظت از کابل‌ها انتخاب کنند.

دانلود لیست قیمت خدمات پسیو شبکه رایکانت سال 1402

  • هزینه کابل کشی شبکه
  • هزینه نصب ترانک
  • هزینه نصب رک و…

تماس با مشاورین شبکه رایکانت

کارشناسان رایکانت آماده اجرای پرو1ژه پسیو شبکه در تهران می‌باشند. برای دریافت مشاوره رایگان جهت اطلاع از قیمت تجهیزات اکتیو و پسیو در شبکه و دریافت پیش‌ فاکتور پروژه پسیو با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

با مراجعه به این صفحه می‌توانید لیست هزینه خدمات پسیو شبکه شرکت رایکانت را مشاهده کنید، همچنین این لیست به صورت PDF برای دانلود تهیه شده است.

با توجه به لیست هزینه های اجرای زیرساخت شبکه، ارائه شده توسط رایکانت می‌توانید حدود هزینه و بودجه لازم برای پروژه را برآورد کنید و یا در صورت نیاز برای دریافت پیش‌ فاکتور خدمات پسیو، با مشاوران ما تماس بگیرید.

هزینه راه اندازی زیرساخت شبکه یک شرکت یا سازمان به عوامل زیادی بستگی دارد. برای همین تعیین هزینه های پسیو شبکه توسط کارشناس پسیو، پس از بازدید حضوری از محل پروژه انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *