رایکانت - پشتیبانی شبکه های کامپیوت

خدمات پشتیبانی شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار یا به عبارتی نگهداری شبکه های کامپیوتری، یکی از بخش‌های مهم فعالیت شرکت رایکانت در زمینه خدمات شبکه‌ می‌باشد.

پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری در حال حاضر اصلی ترین نیاز شرکت‌ها، مؤسسات، کارخانجات، سازمان‌ها، آموزشگاه‌ها، هتل‌ها و … در حوزه انفورماتیک است. رشد و نفوذ فناوری اطلاعات در تمامی حوزه‌های کسب و کار موجب شده است که تمامی محیط های تجاری، اداری، صنعتی، آموزشی و… نیاز مبرم و شدیدی در زمینه پشتیبانی کامپیوتر و شبکه، نصب و راه اندازی انواع تجهیزات شبکه و سرویس‌های مرتبط با آن احساس کنند.

کارشناس پشتیبانی شبکه تصمیم می‌گیرد که چگونه سیستم ها را ارتقاء و بهبود دهد. زمانی که یک شرکت یا سازمان، زیرساخت ارتباطی خود را ارتقاء می‌دهد و یا چند سیستم جدید نصب و راه اندازی می کند، کاری است که یک کارشناس پشتیبانی شبکه حتماً باید آن را مدیریت کند.

پشتیبانی نرم افزار شبکه

خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه بخشی از خدمات اکتیو شبکه است که شامل نگهداری از نرم افزارها و بک‌آپ‌گیری و پشتیبان‌گیری از تمامی اطلاعات و نرم‌افزارهای موجود و همچنین مستندسازی تمامی اطلاعات شبکه می‌باشد.

  • نصب و آپدیت ویندوز سرور
  • رفع ایرادات احتمالی نرم افزارها
  • نظارت بر امنیت تمامی سیستم‌ها، به ویژه اینترنت
  • پشتیبانی و نگهداری از اطلاعات و دیتاهای شرکت
خدمات پشتیبانی نرم افزاری شبکه
خدمات پشتیبانی سخت افزاری شبکه

پشتیبانی سخت افزار شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار ، شامل پشتیبانی و نگهداری از کلیه تجهیزات سخت افزاری در حوزه آی‌تی و شبکه مانند تجهیزات پسیو شبکه، سرورها، رک، سوئیچ، روتر، سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات اداری مانند پرینتر، فکس، اسکنر و… می‌باشد.

  • خدمات مشاوره شبکه آنلاین جهت خرید تجهیزات
  • مانیتورینگ تجهیزات شبکه به صورت آنلاین
  • بازدیدهای دوره‌ای به منظور مراقبت و پیشگیری از خرابی
  • نصب و ارتقاء تجهیزات سخت افزاری شبکه
  • عیب یابی و رفع خرابی تجهیزات سخت افزاری شبکه
تماس با مشاورین رایکانت

برای دریافت جزئیات خدمات پشتیبانی شبکه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در حوزه خدمات شبکه، پشتیبانی شبکه های کامپیوتری از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌‌های شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه می‌باشد. شرکت پشتیبانی شبکه رایکانت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند بهترین خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه، خدمات مشاوره آنلاین، خدمات شبکه، خدمات پسیو شبکه، نصب و راه‌اندازی شبکه های کامپیوتری، خدمات سخت افزاری و نرم افزاری، پشتیبانی و نگهداری از سرورها، خدمات نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه را با مناسب ترین قیمت‌ نگهداری و بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه دهد. 

موارد نام برده شده در بالا، شامل طیف گسترده‌ای از خدمات شبکه و کامپیوتری می‌باشد که استفاده از آن‌ها موجب پیشگیری یا برطرف کردن مشکلات به وجود آمده در زمینه شبکه می‌گردد. پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و اتاق سرور یک خدمات پیشگیرانه است!

مزایای خدمات پشتیبانی

  • نگهداری شبکه به صورت زمان‌بندی شده
  • مانیتورینگ شبانه‌روزی تجهیزات و سرویس‌های شبکه
  • حضور فعال و زمان‌بندی شده در محل
  • پشتیبانی راه دور به صورت ریموت و تلفنی
  • بازدید رایگان زیرساخت شبکه
  • راهنمایی استراتژی و مشاوره مدام
  • پشتیبانی نرم‌افزارهای اداری
  • پشتیبانی سخت‌افزار بدون محدودیت
  • ارائه خدمات اختصاصی به شرکت‌ها
  • طراحی شبکه و نقشه شبکه
  • مستندسازی اطلاعات شبکه

چگونه مناسب‌ترین تعرفه خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه را انتخاب کنیم؟

برآورد قیمت خدمات پشتیبانی شبکه به فاکتورهای متعددی وابسته است. تعداد این فاکتورهای و نحوه اجرای آن در هر مجموعه ای می تواند مختص آن مجموعه باشد. بنابر این نمی توان یک نسخه ثابت و مشخص را برای همه شرکت ها و مجموعه ها مشخص کرد. بخشی از این فاکتورها شامل موارد زیر می باشد:

  • تعداد تجهیزات کامپیوتری موجود در شرکت
  • تعداد دفعات مراجعه حضوری کارشناس پشتیبانی
  • پیچیدگی سخت افزاری و نرم افزاری شبکه
  • آدرس و شرایط فیزیکی و محیطی شرکت
  • مدل ها و نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه

هزینه خدمات پشتیبانی شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه نه تنها بر کل اینترنت، بلکه در تنظیم و مدیریت شبکه‌هایی که آن را تشکیل می‌دهند نیز تمرکز دارد. برای تمامی کسب و کارها وجود کامپیوترها امری حیاتی است بنابراین صرف کردن هزینه نگهداری و پشتیبانی برای این سیستم‌ها امری ضروری است. شما می‌توانید با انتخاب مناسب‌ترین هزینه نگهداری کامپیوتر، مشکلات شبکه‌های کامپیوتری خود را برطرف کنید و در هزینه‌های حل مشکلات سیستم‌های کامپیوتری صرفه جویی کنید.

شما با بستن قرارداد پشتیبانی شبکه می‌توانید از اهمیت پشتیبانی بهره ببرید به این صورت که هم در زمان صرفه‌جویی کنید و هم می‌توانید مجموعه خود را به نحو احسن مدیریت کرده و از مشکلات وقت‌گیر جلوگیری نمایید. سرمایه گذاری ماهیانه برای پشتیبانی شبکه این امکان را به شما می‌دهد که هزینه نگهداری کامپیوترها و سرورها برای شرکت یا سازمان کمتر شود و همچنین از صرف هزینه بالا برای خرابی سیستم‌ها جلوگیری کنید و شما می‌توانید با کمترین قیمت از خدمات پشتیبانی شبکه برای کسب و کار سازمان و یا شرکت خود استفاده کنید.

  • مشخص کردن تجهیزات شبکه و سیستم‌هایی که نیاز به پشتیبانی دارند.
  • تعیین نوع خدمات درخواستی در زمینه نگهداری و پشتیبانی شبکه.
  • مشخص کردن تعداد دفعات بازدید کارشناس از محل شرکت در یک ماه.
  • تعیین مدت زمان حضور کارشناس در هر نوبت مراجعه حضوری.

شرکت رایکانت یکی از بهترین ارائه دهنده‌های خدمات پشتیبانی شبکه در تهران می‌باشد که با داشتن تعرفه‌های مناسب برای خدمات خود این اطمینان را به مشتریان می‌دهد که تمام هزینه ‎های اجرایی و خدمات مقرون به صرفه می‌باشد و شما را از دادن هزینه های گزاف برای این خدمات باز می‌دارد، تمامی متخصصان این مجموعه با سرعت عملکرد، امنیت تجهیزات شبکه و پشتیبانی شبکه، سرویس‌های شما را نظارت می‌کنند.

مبلغ قرارداد نگهداری شبکه، نداشتن هزینه‌های پنهان و اعلام نرخ تغییرات قیمت پشتیبانی شبکه طبق تعرفه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بوده و همچنین لازم به ذکر است شرکت پشتیبانی شبکه رایکانت تا پایان قرارداد، خود را ملزم به رعایت تمامی موارد ذکر شده در سند قرارداد پشتیبانی شبکه می‌داند.

Raykanet-1x1-icon
پشتیبانی خدمات شبکه شما را از تمامی صورت حساب‌های غیرقابل پیش‌بینی و هزینه‌های خرابی در امان نگه می‌دارد که موجب می‌گردد بهره‌وری شما در کسب و کار افزایش یابد.

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به مشتریان

خدمات پشتیبانی شبکه سیستم تیکتینگ

در این روش مشتریان، مشکلات (شبکه، نرم افزاری، سخت افزاری و …) خود را از طریق سیستم ارسال تیکت به صورت کتبی با کارشناسان در میان می‌گذارند و کارشناسان ما نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت آنلاین پاسخگوی آن‌ها خواهند بود.

خدمات پشتیبانی شبکه تلفنی

بعضی از مشکلات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری می‌بایست به صورت تلفنی و شفاهی به کارشناسان اعلام گردد و یا بالعکس کارشناسان ما برای حل برخی مشکلات رایج، می‌توانند شما مشتریان عزیز را به صورت تلفنی راهنمایی کنند.

خدمات پشتیبانی شبکه ریموت

در این روش کارشناسان برای حل بعضی از مشکلات نیاز دارند تا به سیستم مورد نظر از راه دور با نرم افزارهایی که مخصوص این کار می‌باشند به اصطلاح ریموت زده و مشکل کاربر را مستقیماً بر روی سیستم حل کنند.

خدمات پشتیبانی شبکه حضوری

بسیاری از مشکلات رایج در شبکه و سیستم ها به صورت غیرحضوری قابل برطرف کردن نیست. برای همین در بسیاری از مواقع لازم است تا کارشناس به در محل شرکت حاضر شود. تا بتواند خدمات پشتیبانی شبکه را به صورت حضوری ارائه دهد.

قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه

قرارداد خدمات پشتیبانی IT

شرکت پشتیبانی شبکه رایکانت در تهران آماده عقد قرارداد در حوزه خدمات پشتیبانی شبکه و آی‌تی می‌باشد. ارائه خدمات پشتیبانی IT در قالب قراردادهای مشخص و به صورت سالیانه می‌باشد. در این قراردادها متناسب نیاز و تقاضای شما برای پشتیبانی و نگهداری از سیستم های کامپیوتری ، تجهیزات اداری و تعمیر و نگهداری شبکه با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی بهترین مبلغ قرارداد پشتیبانی شبکه و IT به شما ارائه می‌گردد. 

به طور کلی شرکت رایکانت چهار نوع قرارداد خدمات پشتیبانی IT، در این زمینه ارائه می‌دهد که بر اساس تقاضای مشتریان ممکن است قرارداد نهایی، ترکیبی از هر 4 نوع باشد، در زیر به چهار نوع نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه و سیستم های کامپیوتری اشاره شده است:

1- قرارداد خدمات پشتیبانی و نگهداری سیستم‌های کامپیوتری:

شبکه کامپیوتری شرکت یا سازمان شما، مجموعه ای از ماشین های پیچیده است، که به طور همزمان با دیگر دستگاهها ارتباط برقرار می‌کنند و هزاران محاسبه را انجام می‌دهند. تعمیر و نگهداری سیستم های کامپیوتری به صورت منظم می‌تواند مشکلات بزرگ را از شبکه های کامپیوتری شما دور نگه دارد. کارشناسان IT می‌دانند که بدون تعمیر مناسب سیستم های کامپیوتری، کسب و کار شما قادر نخواهد بود به درستی کار کند. با توجه به اهمیت نظارت و نگهداری شبکه و سیستم های کامپیوتری، این امکان برای شما وجود دارد که بخواهید تعمیر و نگهداری سیستم های کامپیوتری خود را به شرکت پشتیبانی و نگهداری شبکه واگذار کنید.

2- قرارداد خدمات پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات اداری:

در این نوع قرارداد نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات اداری ائم از پرینتر، اسکنر و … از اهمیت بیشتری برخوردار است. تکنسین های کامپیوتر مسئول ارائه خدمات سرویس و نگهداری از تجهیزات اداری به شرکت‌ها می‌باشند. به این دسته از خدمات در اصطلاح خدمات HelpDesk گفته می‌شود.

3- قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه:

این نوع از قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه ، برای ارائه بهترین خدمات تخصصی و حرفه‌ای در زمینه شبکه و تجهیزات شبکه‌ای و نرم افزارهای مرتبط با آن متمرکز می‌باشد. در قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، خدمات از نظر فنی در سطح بالاتری نسبت به سایر قراردادها ارائه می‌گردد. متخصصین پشتیبان شبکه رایکانت در تهران که در این زمینه خدمت‌رسانی می‌کنند، کارشناسانی با تجربه بالا می‌باشند.

در زیر به 5 مورد از خدمات اصلی پشتیبانی شبکه اشاره شده است:

  • خدمات پشتیبانی و نگهداری زیر ساخت شبکه
  • خدمات پشتیبانی از سرورها و تجهیزات اتاق سرور
  • خدمات پشتیبانی و نگهداری از سرویس ها و نرم افزارهای شبکه
  • خدمات پشتیبانی سیستم های مانیتورینگ شبکه
  • خدمات پشتیبانی امنیت شبکه

4- قرارداد پشتیبانی و نگهداری از سیستم‌های حفاظتی و نظارتی:

این نوع قرارداد نگهداری و پشتیبانی از سیستم‌های حفاظتی و نظارتی در واقع ترکیبی از بهترین خدمات تخصصی شبکه و خدمات پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتری می‌باشد. البته خدمات جانبی دیگری نیز در این نوع نمونه قرارداد سرویس و نگهداری کامپیوتر ارائه می‌گردد، مانند: پشتیبانی تجهیزات دوربین مداربسته تحت شبکه، نگهداری از دستگاه‌های الکترونیکی مانند سیستم‌های هوشمند اتاق سرور، دستگاه حضور و غیاب، برق اضطراری UPS و … . در واقع این خدمات تمامی نیازهای آی‌تی در سطوح مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدت زمان حضور کارشناس پشتیبانی شبکه در محل مشتری

مدت زمان حضور کارشناس پشتیبانی شبکه در محل مشتری

ساعت‌های حضور کارشناس پشتیبان شبکه در محل مشتری در تمامی قراردادهای فوق، بسته به نوع قرارداد پشتیبانی شبکه به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود:

حالت 1 – کارشناس پشتیبانی شبکه جهت رفع مشکل:

در این حالت کارشناس صرفاً تا زمانی در محل مشتری حضور خواهد داشت که مشکل یا مشکلات مربوطه را حل کند و بعد از رفع آن از محل مشتری خارج می‌گردد.

حالت 2 – کارشناس پشتیبانی شبکه مقیم نیم روز:

در این حالت کارشناس به اندازه یک نیم روز کاری در محل مشتری در زمان‌بندی مشخص، حداقل یک روز در هر ماه و حداکثر بر اساس نیاز مشتری، حضور خواهد داشت، حتی اگر از قبل مشکلی وجود نداشته باشد.

حالت 3 – کارشناس پشتیبانی شبکه مقیم تمام وقت:

در این حالت کارشناس، مانند یک کارمند در محل مشتری به صورت تمام وقت حضور خواهد داشت. کارشناس پشتیبانی مقیم در محل، بر اساس نیاز مشتری ممکن است حداقل یک روز تا حداکثر تمام روزهای کاری در یک ماه در محل مشتری حضور داشته باشد.

در هر سه حالت کارشناس بر اساس شرایط و ضوابط قرارداد پشتیبانی شبکۀ اولیه ممکن است در هر هفته یک نوبت و یا چند نوبت در محل مشتری حضور پیدا کند. در نهایت بسته به انتخاب حالت‌های حضور کارشناس، تعداد حضور کارشناس در هر ماه و همچنین نوع قرارداد پشتیبانی، هزینه‌های خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه و کامپیوتر نیز تغییر خواهد کرد.

کارشناس پشتیبانی شبکه

چرا نیاز به کارشناس پشتیبانی کامپیوتر و شبکه داریم؟

اولین گام در مدیریت IT ، نظارت بر فعالیت شبکه و سیستم های کامپیوتری شما است. مدیریت مناسب یک زیر ساخت شبکه با نظارت بر نصب و نگهداری تجهیزات شبکه و سخت افزار شروع می‌شود، نه تنها این موضوع می‌تواند شاخص‌های کلیدی وقوع مشکلات در شبکه را پیش بینی کند، بلکه تجزیه و تحلیل گسترده‌ای از شبکه می‌تواند به شما در برنامه ریزی جهت پیاده سازی و نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری کمک کند. 

ما می‌توانیم با خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر رایکانت آنچه را که در شبکه شما به صورت لحظه ای و روزانه اتفاق می‌افتد را گزارش دهیم. متخصصان پشتیبانی شبکه ما هر روز به صورت آنلاین و یا تلفنی به شما مشاوره می‌دهند و در صورت بروز هر مشکل در سیستم شبکه شما به صورت حضوری و یا غیر حضوری ( تلفنی – ریموت ) مسائل پیش آمده در حوزه شبکه کامپیوتری شما را حل و پشتیبانی می‌کنند.

از مزایای حضور نیروی پشتیبانی شبکه و سخت افزار

  • حفظ و بهبود عملکرد شبکه های کامپیوتری
  • به روزرسانی و ارتقاء سیستم عامل به طور منظم
  • بهره مندی از دانش تخصصی کارشناسان پشتیبانی و سخت افزار
  • دسترسی در هر زمان به نیروی پشتیبانی شبکه و سخت افزار از راه دور

مطمئناً داشتن یک کارشناس و متخصص پشتیبانی شبکه و سخت افزار برای کسب و کار شما بسیار تأثیرگذار و اعتبار عالی آن شرکت را بیان می کند و همچنین از نظر هزینه مقرون به صرفه می‌باشد، زیرا هزینه‌های ناشی از نداشتن یک پشتیبان شبکه بیشتر از هزینه‌های داشتن یک متخصص برای پشتیبانی و نگهداری شبکه است. 

تعمیر و نگهداری شبکه کامپیوتری و مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری به صورت روزانه و یا هفتگی به مراتب بهتر و حرفه‌ای تر از چک نکردن سیستم‌ها است. چرا که پس از به وجود آمد مشکل به مراتب هزینه‌های بیشتری صرف برطرف کردن آن باید پرداخت شود که در بسیاری از موارد حتی با صرف هزینه، خسارت وارده جبران نخواهد شد.

چرا شرکت پشتیبانی شبکه رایکانت؟

  • کارشناسان شبکه باتجربه و متخصص
  • ارائه راهکارهای نوین مطابق با اصول استاندارد شبکه های کامپیوتری
  • ارائه خدمات پشتیبانی شبکه در کمترین زمان
  • تنوع خدمات در پشتیبانی شبکه و سخت افزار
  • تنوع در مفاد قرارداد پشتیبانی سیستم های کامپیوتری با توجه به نیاز مشتری
  • حفظ اطلاعات محرمانه مشتریان
  • پشتیبانی و نگهداری شبکه به موقع و زمان بندی شده
  • خلاقیت و نوآوری در ارائه خدمات شبکه
  • کاهش هزینه های نگهداری شبکه در دراز مدت
  • نصب و نگهداری تجهیزات شبکه
  • جلوگیری از هدر رفت منابع و زمان
  • رضایت‌مندی مشتری
  • مناسب ترین تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه

سوالات متداول

کارشناس پشتیبانی کامپیوتر و شبکه مسئول ارتقاء، بهبود و مدیریت سیستم ها و زیرساخت های ارتباطی شرکت یا سازمان است. این کارشناس می تواند مشکلات را پیش بینی، پیشگیری و رفع کند و همچنین راهکارهای مناسب برای نصب و راه اندازی تجهیزات و نرم افزارهای جدید ارائه دهد.

قیمت خدمات پشتیبانی شبکه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، مانند تعداد و نوع تجهیزات، حجم و پیچیدگی شبکه، نوع و مدت قرارداد، سطح خدمات و حضور کارشناس در محل. برای دریافت جزئیات قیمت خدمات پشتیبانی شبکه با کارشناسان شرکت رایکانت تماس بگیرید.

خدمات پشتیبانی شبکه شامل نگهداری از نرم افزارها و بک آپ گیری از اطلاعات، نگهداری از تجهیزات سخت افزاری مانند سرور، رک، سوئیچ، روتر، کامپیوتر و تجهیزات اداری مانند پرینتر، فکس، اسکنر و … ، نظارت بر عملکرد و امنیت شبکه، حل مشکلات به صورت آنلاین، تلفنی، ریموت یا حضور در محل، مشاوره در زمینه نصب و راه اندازی تجهیزات و نرم افزارهای جدید و … است.

شرکت پشتیبانی شبکه رایکانت در تهران آماده عقد قرارداد در حوزه خدمات پشتیبانی شبکه و آی تی می باشد. شما می توانید با تماس با شماره ثابت و یا از طریق فرم تماس با ما در سایت شرکت، نیاز و تقاضای خود را برای پشتیبانی و نگهداری شبکه اعلام کنید. کارشناسان ما پس از بررسی نیازهای شما، بهترین پیشنهاد قیمت و خدمات را به شما ارائه خواهند داد.

خدمات پشتیبانی شبکه می‌تواند به شما در صرفه جویی در هزینه ها، افزایش بهره وری، کاهش خطاها و خسارات، افزایش امنیت و کارایی، به روز رسانی و ارتقاء سیستم ها و تجهیزات، مشاوره و راهنمایی در زمینه فناوری اطلاعات و … کمک کند. با استفاده از خدمات پشتیبان شبکه رایکانت، شما مطمئن خواهید بود که شبکە و سيستم‌های کامپیوتری شما در دست كارشناسان مجرب و حرفە اي قرار دارد.