کابل کشی شبکه و ترانکینگ شبکه

کابل کشی شبکه و ترانکینگ

کابل‌ کشی شبکه و ترانکینگ از جمله خدمات اصلی شرکت رایکانت در زمینه خدمات پسیو شبکه کامپیوتری می‌باشد. پس از مرحله طراحی شبکه، مرحله اجرای کابل‌کشی و ترانکینگ آغاز می‌گردد که در این بخش رعایت استانداردها و اصول پیاده‌سازی زیرساخت از اهمیت بالایی برخوردار است.

مناسب‌ترین نصب و راه‌اندازی شبکه های کامپیوتری برای کسب‌و‌کارهای مختلف در تمامی ابعاد و صنایع گوناگون بسیار حیاتی و مهم است. برای پیاده‌سازی این طرح اولین اقدام، توجه ویژه به زیرساخت شبکه خصوصاً اصول کابل کشی و ترانکینگ می‌باشد. چندین راه برای انجام عملیات کابل کشی پسیو شبکه وجود دارد که بسته به این‌که نیاز شما در کسب‌و‌کارتان و وسعت پروژه چه مقدار خواهد بود تغییر می‌کند. لازم است که مطمئن شوید این راه‌اندازی دقیقاً بر اساس نیازهای شما در نظر گرفته شده باشد.

کارشناس پسیوکار شبکه برای پیاده‌‌سازی زیر ساخت یک شبکه، نیاز به آموزش کابل کشی شبکه بصورت کاملاً حرفه‌ای به همراه دانش و تخصص در زمینه سخت‌افزار، نرم‌افزار و همچنین آگاهی نسبت به ساختار سازمانی شرکت‌ها دارد. کارشناسان فنی کابل کشی شرکت رایکانت، با مدیران شرکت از جمله مدیر فناوری اطلاعات شرکت همکاری می‌کنند تا بتوانند یک سیستم کاملاً کاربردی و استاندارد را که توانایی پذیرش حجم زیادی از نیازهای تجاری شرکت را داشته باشد طراحی و اجرا کنند.

تماس با مشاورین رایکانت

جهت ارتباط با مشاورین رایکانت و دریافت هزینه‌های اجرای پروژه کابل کشی شبکه با ما تماس بگیرید.

اجرای کابل‌کشی شبکه

با جمع‌آوری اطلاعات دقیق و طراحی نقشه کابل‌کشی شبکه به همراه تجربیات و مهارت‌های بسیار کارشناسان شرکت رایکانت در زمینه اجرای پروژه‌های کابل‌کشی شبکه، این اطمینان را به شما می‌دهیم که بخش‌های مختلف ساختار درون سازمانی شما، می‌توانند بدون هیچ‌گونه ریسک امنیتی و از دست دادن اطلاعات حفاظت شده و بدون مشکل و قطعی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

در نهایت این اطمینان را به شما می‌دهیم که تجارت شما بدون هیچ‌گونه مشکلی در بالاترین سطح عملکرد و بیشترین بهره‌وری را خواهد داشت.

خدمات راه‌اندازی کابل دیتا

نصب و پیاده سازی کابل‌های دیتا می‌بایست توسط یک مجری قابل اعتماد و متخصص صورت گیرد، چرا که در این ساختار، انتقال صدا، متن، اطلاعات محرمانه و بسیاری دیگر از انواع سیگنال‌های مهم سازمان بین واحدهای مختلف جابه‌جا می‌گردد. صرف نظر از این‌که چه اطلاعاتی در این سیستم جابه‌جا می‌شوند انتقال دقیق اطلاعات یک جزء حیاتی از این سیستم محسوب می‌گردد. خدمات کابل کشی دیتا توسط متخصصان با تجربه و حرفه‌ای این اطمینان را می‌دهد که این سیستم مطابق با استانداردهای جهانی و بدون ریسک امنیتی اجرا گردد.

قیمت در برابر کیفیت در خدمات کابل کشی شبکه

جنس گران یا خدمات با کیفیت… ؟!!

برخلاف تصور افراد غیرمتخصص و بعضاً افراد فعال در این حوزه، یک سیستم کابل کشی ساخت یافته و استاندارد عملکرد به مراتب بهتری نسبت به خرید و به کارگیری کابل با کیفیت و یا تجهیزات ارتباطی گران قیمت دارد. برای اطمینان از عملکرد درست و استفاده از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت پهنای باند زیرساخت شبکه، یک سیستم کابل کشی ساخت یافته باید به درستی طراحی، نصب و اداره شود.

این بخش از خدمات کابل کشی شبکه یکی از تخصصی‌ترین بخش‌ها در زمینه زیرساخت شبکه می‌باشد. استاندارد کابل کشی و ترانکنیگ، برخلاف تفکر بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار، بسیار مهم، حرفه‌ای و نیازمند دانش در سطوح بالا می‌باشد. متأسفانه در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود، این بخش توسط افرادی که هیچ‌گونه دانشی در این خصوص نداشته و کاملاً آماتور می‌باشند انجام می‌گردد.

Raykanet-1x1-icon
کابل کشی شبکه صرفاً رد کردن سیم نیست! همین طرز فکر موجب شده است که بسیاری از شرکت‌ها از این جهت خسارات مادی و غیر مادی سنگینی را پرداخت کنند و در نهایت نیز نتوانند از شبکه خود استفاده درست و بهینه را داشته باشند.

استانداردهای کابل کشی شبکه و ترانکینگ که به صورت بین‌المللی استفاده می‌شوند که توسط سازمان‌های جهانی ISO/IEC (سازمان استاندارد جهانی/کمیسیون جهانی الکترونیک)، به همراه CENELEC (کمیته اروپایی استاندارد سازی الکترونیک) و TIA (انجمن صنعت ارتباطات از را دور – آمریکا) ارائه شده‌اند.

با توجه به این نکته مهم و اساسی، شرکت خدمات شبکه رایکانت در تهران و کرج خدمات خود را در زمینه کابل کشی و ترانکینگ شبکه توسعه داده و توانسته دستاوردهای ارزشمند بسیاری کسب نماید. این خدمات تأثیر به‌سزایی در کیفیت شبکه داشته و می‌تواند موجب جلوگیری از هدر رفت منابع از جمله وقت، انرژی و هزینه در آینده شود. کارشناسان رایکانت در زمینه کابل کشی و ترانکینگ از آخرین متد استاندارد TIA نسخه ANSI/TIA-568 در پروژه‌های خود استفاده می‌کند. کارشناسان ما همواره تلاش می‌کنند خود را با جدیدترین تکنیک‌ها و استانداردهای ارائه شده در این زمینه به روز کنند تا بهترین خدمات شبکه را به مشتریان خود ارائه دهند.

خدمات کابل کشی شرکت رایکانت

شرکت خدمات شبکه رایکانت با تجربه بالای متخصصین خود توانایی اجرای پروژه‌های کابل کشی‌ ساخت یافته در سطوح مختلف را دارا می‌باشد، مانند:

  • کابل کشی شبکه‌های اترنت: CAT 5e , 6 , 6a
  • کابل کشی فیبرنوری (Fiber Optic Cabling)
  • کابل کشی کواکسیال (Coax Cabling)
  • کابل کشی سیستم‌های صوتی (Voice Cabling)
  • کابل کشی دیتاسنتر (Data Centers Cabling)
  • برق کشی Data Center
  • کابل کشی سیستم‌های پیجر (Pager Systems)
  • کابل کشی سیستم‌های تلفن و مراکز تلفن (Call Centers Cabling)
  • کابل کشی سیستم‌های تصویری (Closed Circuit Television Cabling)
  • کابل کشی در فضاهای شهری، شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌ها، مراکز درمانی، مدارس و مراکز آموزشی، هتل‌ها، اداره‌های دولتی و خصوص در متراژ بالا و پایین و غیره

از دیگر خدمات شبکه رایکانت در این بخش ارائه خدمات مشاوره شبکه و سیستم‌های کامپیوتری می‌باشد. کارشناسان ما آماده بازدید از محل برای بررسی وضعیت شبکه و اجرای پروژه‌های کابل کشی شبکه می‌باشند. ما می‌توانیم پروژه‌های کابل کشی شما را با توجه به تجهیزات شبکه مورد نیاز، برآورد هزینه کرده و میزان مصرف کابل و داکت و جزئیات پروژه، که ممکن است از دید شما پنهان باشد بررسی و گزارش دهیم. سپس قیمت تجهیزات کابل کشی را بر اساس نوع جنس و درجه کیفیت آن در رنج‌های متفاوت به شما ارائه می‌دهیم. شرکت خدمات شبکه رایکانت در زمینه نظارت بر پروژه‌های بزرگ کابل کشی شرکت‌ها، به عنوان شرکت مهندسی مشاور فعالیت می‌کند. ما بر نحوه اجرای پروژه که توسط پیمانکاران انجام می‌گردد نظارت کرده و گزارش کامل و مفصلی از وضعیت اجرای پروژه به شما ارائه می‌دهیم.

کارشناس کابل‌کشی دیتا

کارشناسان نصب و اجرای کابل کشی و ترانکینگ رایکانت دارای دانش و تخصص در زمینه امنیت، دیتا، تلفن، دوربین مداربسته و بسیاری از اجزای دیگر در سطوح بالا در بخش‌های تجاری و شرکت‌های بزرگ می‌باشند. آن‌ها توانایی اجرا و ارائه راهکار در انواع پروژه‌های شبکه، از کابل کشی تا پیاده سازی اتاق سرور استاندارد و نصب شبکه‌های اداری، تجاری و صنعتی را دارند.

فاکتورهایی که بر قیمت کابل کشی شبکه و پسیو تأثیر می گذارند

عوامل موثر در قیمت کابل کشی شبکه و ترانکینگ:

قیمت خدمات کابل کشی شبکه چه در مکان‌های کوچک و چه بزرگ به عوامل متعددی بستگی دارد. وقتی صحبت از قیمت کابل کشی شبکه مطرح می‌شود سوال‌های متعددی مطرح می‌گردد:

  • هدف از راه اندازی این شبکه چیست؟
  • این شبکه در آینده چه کاربری خواهد داشت؟
  • چه تعدادی از سیستم های کامپیوتری به این شبکه متصل خواهند شد؟
  • سرویس هایی که در درون این شبکه قرار است راه اندازی شوند چه هستند؟
  • این شبکه در چه محیطی و در چه شرایطی قرار است پیاده سازی شود؟ اداری، خانگی، صنعتی، درمانی، محیط باز و …

پیدا کردن پاسخ این سوالات و درک درست از آن می تواند جواب‌گوی این سوال باشد که در نهایت قیمت هر متر کابل کشی شبکه چقدر خواهد شد.

نحوه استفاده از شبکه، عوامل محیطی و شرایط اجرای پروژه کابل کشی شبکه، همچنین متراژ و ابعاد کابل کشی نیز در هزینه ها تأثیرگذار هستند. کابل های شبکه بسته به نوع روکش و جنس رسانا در قیمت های مختلفی موجود می باشند. شما با توجه به نیاز خود از شبکه، کابل شبکه مورد نیاز را می‌توانید انتخاب کنید. به طور مثال: اگر فاصله نودها یا پریز شبکه تا سوئیچ زیاد باشد، از کابل شبکه معمولی نمی توان استفاده کرد زیرا کیفیت آلیاژ مس موجود در کابل معمولی پایین بوده و سرعت انتقال نیز پایین می‌گردد. کیستون ها و پچ پنل ها هم نیز در قیمت کابل کشی تاثیر گذار هستند!

بررسی نکات مهم در کابل کشی

  • ابتدا با حضور کارشناس متخصص در محل انجام پروژه، نقشه کابل کشی شبکه به صورت دقیق و همراه با جزئیات طراحی می‌گردد.
  • در نقشه کابل کشی محل قرار گیری کلاینت‌ها را مشخص می‌کنند.
  • پس از تایید طراحی شبکه و نقشه شبکه توسط کارفرما، نوبت به خرید مرغوب‌ترین تجهیزات پسیو شبکه می‌رسد.
  • تمام تجهیزات پسیو شبکه را با تست فلوک خریداری می‌گردد.
  • در صورتی که کابل برق و شبکه در کنار هم قرار داشتند، حتما از کابل‌های شیلددار استفاده می‌شود.
  • بهتر است از کابل cat6 در کابل کشی شبکه برای پهنای باند بیشتر استفاده شود.
  • در صورت استفاده از ترانکینگ حتما از پارتیشن استفاده می‌شود، تا کابل شبکه تحت تاثیر کابل برق از نویز در امان باشد.
  • پس از اتمام داکت کشی شبکه حالا نوبت به کابل کشی می‌رسد. در کابل کشی شبکه حتما از لیبل در ابتدا و انتهای کابل استفاده می کنیم.
  • هنگام کابل کشی شبکه دقت می‌گردد که تا کابل ها دچار پارگی یا کشیدگی نشوند.
  • رک را به گونه‌ای قرار می‌دهیم تا نسبت به اجزا شبکه در مرکز باشد. در داخل رک و اتاق سرور به هیچ عنوان از مهتابی و لامپ به دلیل ایجاد نویز استفاده نمی شود.
نکات مهم در کابل کشی شبکه و پسیو

برخی از نکات مورد توجه در کابل کشی ساختار یافته

رعایت استاندارد مناسب در نصب کابل کشی شبکه، هدف اصلی شرکت رایکانت در اجرای کابل کشی ساختار یافته است.با رعایت استانداردها در کابل کشی، عیب‌یابی و تعمیر و نگهداری سیستم کابل کشی راحت‌تر خواهد بود.

  • در انتخاب کابل و تجهیزات شبکه همیشه به کیفیت برند توجه کنید.
  • از پریز شبکه یا Outlet به جای اتصال مستقیم استفاده کنید و تعدادی پریز به صورت رزرو نصب شود.
  • از رک جهت محافظت از تجهیزات شبکه استفاده شود.
  • توسط لیبل، پریزها و کابل‌ها شماره گذاری شود.
  • فاصله بین پریز تا رک نباید بیشتر از 90 متر باشد.
  • برای هر طبقه یک عدد رک استفاده شود.
  • درجه حرارت اتاق دیتا باید بین 18 الی 24 و میزان رطوبت حداکثر بین 30 تا 50 درصد باشد.
  • شناسایی نودهای شبکه، به صورت نرمال برای هر ایستگاه کاری، 2 نود شبکه پیش بینی می شود.
  • استفاده از سیستم‌های اطفاء حریق و دوربین مدار بسته در اتاق ضروری است.
  • هرگز مستند سازی را فراموش نکنید.

هزینه کابل کشی شبکه

برای دریافت اطلاعات و آشنایی بیشتر در خصوص تعرفه و هزینه‌های خدمات کابل کشی شبکه، ترانکینگ و نصب داکت و همین طور نصب و راه ندازی زیرساخت شبکه، می‌توانید از صفحه اختصاصی قیمت خدمات پسیو شبکه رایکانت بازدید نمایید.